Co to jest video marketing?

Co to jest video marketing? Krótko mówiąc: video marketing jest milowym krokiem w stronę sukcesu!

Rozwijając wątek video marketing to połączenie obrazu i dźwięku, które szturmem wdarło się do naszej codzienności. Możemy dryfować w oceanie video już po kilku sekundach odpalenia większości aplikacji połączonych z internetem. Obecnie na niemalże każdy interesujący nas temat znajdziemy informacje w postaci filmu. Aż żal nie wykorzystać takiej szansy w biznesie…

agencja reklamowa, marketingowa, kreatywna wroclaw

Dlaczego video święci takie triumfy?

Odpowiedź jest prosta – bo jest przyjazne.

Przyjazne zarówno dla odbiorcy, jak i twórcy. A dodatkowo ma wręcz nieograniczone możliwości kreacji danego tematu. Ruchomy obraz z dźwiękiem to uczta dla naszego mózgu, a jeśli dodamy do tego wysoką intensywność zmiany nasz ośrodek nagrody wręcz szaleje ze szczęścia. 

Dodatkowo video stanowi specyficzną formę budowania relacji, szczególnie gdy występujące w nim postacie odgrywają rolę ekspertów. Ale video to nie tylko chwila relaksu w social mediach, czy tutorial, to przede wszystkim ogrom możliwości dla działań marketingowych.

video marketing w biznesie

Co to jest video marketing? To wielowymiarowe narzędzie promocji!

Dzięki video marketingowi wypromujesz swoją markę, konkretną usługę lub produkt. To świetna droga, by poszerzyć grupę odbiorców i zwiększyć ich zaangażowanie w kanałach społecznościowych oraz internetowych. 

Ale to nie wszystko.

Video ma to do siebie, że znacznie skraca dystans między Tobą / Twoją marką – a klientem. Mówisz do niego za pomocą obrazów, świetnie wplecionej narracji i podkręcającej przekaz muzyki. Odbiorca dostaje gotową i angażującą informację, jedyne co musi zrobić, to poświęcić chwilę na obejrzenie filmu. Nie uruchamia wyobraźni, nie przedziera się przez kolumny tekstu, by w połowie porzucić go ze znudzenia. Te kilkadziesiąt sekund pochłonie go całkowicie.

Wybór takiej formy dyktuje również nasza codzienność – z jednej strony szybka i przeładowana informacjami, a z drugiej zachęcającą do wyboru prostych, niezmuszających do nadmiernego wysiłku przekazów. 


Szukasz wsparcia? Sprawdź to:


Video – ogrom możliwości promocji

Video w dowolnym formacie możesz opublikować jednocześnie w wielu miejscach – mogą to być SM (Facebook, Instagram, LikedIn), strona www, You Tube. Również dołączenie, krótkiego filmu do artykułów blogowych czy e-maili z pewnością podniesie ich atrakcyjność.Wykorzystując taką formę możesz stworzyć każdy rodzaj przekazu, który spełni Twoje założenia marketingowe:

  • oryginalną reklamę
  • film produktowy (lub instruktażowy)
  • teledysk muzyczny
  • tutorial
  • cykl Q&A
  • relację z ważnych wydarzeń
  • nagranie live i broadcast.

Aby film odniósł sukces i „zgarnął złotą palmę w Cannes” musisz pamiętać, że podstawą dobrego video jest:

▶︎  dopasowanie komunikatu do potrzeb klientów 

▶︎  stworzenie narracji zgodnej z założeniami strategii marketingowej Twojej marki.

Pierwszy krok – identyfikacja potrzeb

Video ma spełniać założone cele – trafiać do określonej grupy odbiorców i rezonować z ich pragnieniami lub potrzebami. Jednocześnie ma odpowiadać głównym założeniom marki i być zgodne z długofalową strategią marketingową. Podstawą jest dobranie narzędzi oraz sposobu wykonania do rodzaju przekazu i grupy docelowej – daje to wtedy gwarancję, że zostanie osiągnięty cel biznesowy.

Krok drugi – od scenariusza po montaż

Na początku video powstaje na papierze. Dobry i dopracowany w każdym calu scenariusz to istota filmu. Kolejnym etapem jest przeniesienie opisanych zdarzeń i postaci do świata video. Dzięki połączeniu tradycyjnego kina z najnowszymi technikami możemy tworzyć wysokiej jakości materiały w zaskakująco niskich budżetach. Wisienką na torcie jest realizacja dopasowana do różnych form publikacji – od SM poprzez telebimy aż do ekranów TV oraz kinowych skończywszy. 

Dobre video – bądź o krok przed innymi

Film, jak już wspomnieliśmy jest najczęściej i najchętniej konsumowaną obecnie formą multimedialną. Jednak odbiorcy wciąż podnoszą poprzeczkę jego twórcom. Video, które przykuje uwagę, będzie „klikalne” i zrealizuje cele kampanii musi wpisywać się w dynamicznie zmieniające się trendy.

Video w Hi Design  – dla nas nie ma rzeczy niemożliwych

Oprócz tradycyjnych nagrań tworzymy też animacje wektorowe i klasyczne oraz efekty specjalne do materiałów filmowych. Każda nasza realizacja, to efekt solidnej pracy teamu kreatywnego – godziny dyskusji, burze mózgów (na szczęście bez piorunów), szlifowanie scenariuszy, analizowanie ujęć i animacji. Wszystko po to, aby nasz klient mógł zrealizować z sukcesem założenia biznesowe.

 
Zobacz naszą ostatnią realizację!

Potrzebujesz zrealizować video? Wybierz Hi DESIGN!

agencja kreatywna Wrocław - reklama i marketing all in one
CONTENT MARKETING
STRONY INTERNETOWE
KONSULTACJE ONLINE

Doceniają nas między innymi:

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się nim: