Już nas opuszczasz?

A zapoznałeś się z naszymi podpowiedziami dotyczącymi skutecznego prowadzenia biznesu w sieci? Jeśli nie - kliknij koniecznie: PRO TIP! Zyskaj cenną wiedzę oraz dostęp do sprawdzonych narzędzi i rozwiązań.

WSKAZÓWKI OD Hi DESIGN
POZNAJ "PRO TIP"

Umów konsultację online!

Pierwsza konsultacja o 33% taniej! Nie możesz przegapić takiej oferty! Jeden na jeden z naszym specjalistą pozwoli Ci zaoszczędzić nie tylko mnóstwo stresów i frustracji - unikniesz kosztownych błędów "Janusza".

KONSULTACJE ON-LINE
rezerwuj TERMIN

Marka Osobista – czyli jak promować markę własną

Marka osobista – wyjdź z twarzą do swoich klientów, czyli jak promować markę własną

Pojęcie marki osobistej (personal branding) jest obecnie nieodzownym elementem prowadzenia biznesu. Szczególnie gdy prowadzisz JDG lub małą firmę, jesteś rękodzielnikiem lub osobiście wykonujesz usługi, które oferujesz. Ale nie tylko, jeśli chcesz, aby twoja kariera nabrała tempa w korporacyjnym świecie – zbudowanie silnej marki osobistej to podstawa. 

Dlaczego?

Wszystko rozbija się tak naprawdę o nawiązanie trwałej relacji z klientem czy partnerami biznesowymi.

Ale to duży skrót.

  • Czym zatem jest marka osobista?
  • Jakie korzyści niesie budowanie marki osobistej?
  • Jak zbudować markę osobistą?

Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym artykule.

potrzebuje marki osobistej agencja kreatywna Wrocław

Czym jest marka osobista?

Marka osobista to Twoja historia.

Ta, którą opowiadasz klientom oferując im produkt, albo usługę. Jednak, aby ta historia była na tyle oryginalna, by wyróżnić Cię z tłumu – a przy tym wzbudzić pozytywne emocje, musi być odpowiednio skonstruowana. 

Ty musisz ją napisać będąc przy tym szczerym i prawdziwym. 

Josef Besos powiedział, że marka osobista to to, co mówią o Tobie inni, gdy wychodzisz z pokoju.

Dlatego Twoja opowieść, którą klienci będą przekazywać sobie z ust do ust i która wpłynie na decyzje biznesowe Twoich partnerów musi wyrosnąć na kanwie relacji, jaką z nimi zbudujesz. 

I choć termin personal branding może kojarzyć się dość przedmiotowo, a niekiedy wręcz oburza – przecież nie jesteśmy towarem na sprzedaż – to zbudowanie silnej marki osobistej w dzisiejszym biznesie to podstawa.


Szukasz wsparcia? Sprawdź to:


I wcale nie oznacza to, że zaczniesz sprzedawać siebie.

Wręcz przeciwnie, da Ci możliwość wprowadzenia za kulisy klienta i pokazanie mu:

  • pasji, która Cię napędza
  • zasobów, które wykorzystujesz
  • przekonań i wartości, które pozwalają Ci być tym, kim jesteś
  • autentycznego, prawdziwego człowieka, który stoi za oferowanym produktem lub usługą.

Marka osobista, historia, którą niesie, odwołuje nas do relacji człowiek – człowiek. Najsilniejszej, bo wyrastającej na fundamentalnej potrzebie kontaktu.

po co mi marka osobista agencja kreatywna Wrocław

Jakie korzyści niesie budowanie marki osobistej?

Gdy wyjdziesz z cienia swoich produktów czy usług oraz pokażesz ich twórcę, pomysłodawcę, kogoś z krwi i kości, kogoś, komu zależy nie tylko na sprzedaży, ale na ludzkiej stronie biznesu zyskasz ogrom korzyści.

  • Zbudujesz zaufanie.

Klienci oczekują od nas kontaktu. Gdy mają świadomość, że za tym, co kupują stoi człowiek – jest im łatwiej dokonać wyboru. Wiedzą, że mogą liczyć na „zaopiekowanie” i  personalizację usługi pod ich wymagania. Dasz im poczucie, że nie będą dla Ciebie tylko numerem zamówienia.

  • Będziesz mógł dotrzeć do większej liczby klientów.

Gdy jesteś prawdziwy i spójny w tym, co pokazujesz światu w kontekście personal branding, wiele osiągasz. Wzbudzasz zainteresowanie i emocje, zyskujesz nie tylko klientów, ale budujesz relacje człowiek-człowiek, a te są o wiele trwalsze niż wrzucenie produktu do koszyka i sfinalizowanie transakcji. To one powodują, że klient wraca do Ciebie z sympatii i poleca Cię znajomym.

  • Rozwijasz się, odkrywasz własne możliwości, poszerzasz świadomość biznesową.
agencja reklamowa wroclaw hi design agencja kreatywna Wrocław

Nie ma co się oszukiwać, budowanie marki osobistej nie zamyka się na wrzucaniu stories na media społecznościowe (choć to może być jeden z elementów), to ciężka praca. To wiele pytań, które musisz sobie zadać i opracowanie przemyślanych odpowiedzi. Twoje działania to nie tylko przyjrzenie się własnemu biznesowi, ale też temu, w jakim miejscu jesteś na tej ścieżce. To zrewidowanie poglądów, zmiana lub wytyczenie nowych celów biznesowych, opracowanie strategii. 

  • Budujesz sieci kontaktów, pozyskujesz nowych partnerów biznesowych, odkrywasz nowe możliwości.

Gdy wychodzisz do świata ten otwiera się dla Ciebie, niosąc ogrom okazji do nawiązania nowych relacji i rozwoju Twojej firmy.

dla kogo marka osobista agencja kreatywna Wrocław

Jak zbudować markę osobistą?

Poznaj siebie w kontekście biznesowym – misja i wizja

Po pierwsze odpowiedz sobie na pytania: 

  • Jaka jest wizja mojego biznesu? Dokąd zmierzam? Gdzie będę za x lat? Istotne jest, aby odnieść się nie tylko do płaszczyzny finansowej i rozwoju firmy, ale również osobistej, ponieważ one się przenikają.
  • Jaka jest misja mojego biznesu – co jest jej celem w kontekście osobistym i globalnym. Jak prowadzenie firmy wpływa na mój świat oraz życie innych?

Dzięki temu uzyskasz również motywację do działania, plan, który będzie Cię napędzał, do którego sięgniesz w chwilach zwątpienia, czy trudności.

Znajdź to, co Cię wyróżnia

Pokaż odbiorcom swoją indywidualność, unikatową wartość Twojego produktu lub usługi, przekonaj, że ich wybór jest najlepszym z możliwych. 

Przeprowadź analizę SWOT 

Stwórz listę mocnych i słabych stron marki, określ sukcesy i zagrożenia, jakie mogą Cię spotkać. Pozwoli Ci się to przygotować na każdą ewentualność, pokonać trudności i wytyczyć drogę do sukcesu.

Bądź autentyczny, spójny i konsekwentny

Budowanie marki osobistej na wymyślonej postaci, nie uda się na dłuższą metę. Bo jak długo można udawać kogoś, kim się tak naprawdę nie jest? Dlatego warto stworzyć listę swoich cech, zasobów, przekonań i wartości. Wybrać te, które będą Cię definiować i konsekwentnie budować przekaz na ich podstawie. Jak go stworzyć? Tu możesz sięgnąć po pomoc specjalistów – odpowiednio dobrany przekaz stworzy fachowiec od  PR a copywriter ubierze go w słowa, a sesja wizerunkowa ukaże Twoje najlepsze strony. 

Pokaż się jako specjalista lub ekspert

Skup się na tym, co robisz najlepiej, na czym „zjadłeś zęby”. Zadania, które zaprzątają Ci niepotrzebnie głowę i przez które „rozmieniasz się na drobne” deleguj innym (zobacz nasz artykuł, jak to zrobić). Stań się ekspertem, dzisiejszy świat poszukuje takich ludzi jak Ty.

Dziel się wiedzą

Pokaż swoim klientom, że masz do zaoferowania nie tylko produkt lub usługę, którą mogą kupić. Poświęć im swój czas i uwagę w formie, która będzie odpowiadała obu stronom. Możesz pisać artykuły, organizować webinary lub konsultacje. Pamiętaj, że pieniądze są na końcu tej relacji.

Niech Cię zobaczą

Promuj swoją markę, pokazuj się w mediach społecznościowych (You Tube, FB, Instagram, LinkedIn). Bierz udział w targach branżowych, konferencjach i spotkaniach, podczas których możesz spotkać potencjalnych klientów i partnerów biznesowych. 

I pamiętaj…

Twoja osobista marka to obietnica dla twoich klientów… obietnica jakości, spójności, kompetencji i niezawodności. – Jason Hartman

Dlatego warto w nią zainwestować.

A jeśli nie wiesz, jak się zabrać za budowanie marki osobistej odezwij się do nas!

Potrzebujesz wsparcia w biznesie? Wybierz Hi DESIGN!

strony internetowe wroclaw webmaster i agencja kreatywna agencja kreatywna Wrocław
CONTENT MARKETING
STRONY INTERNETOWE
KONSULTACJE ONLINE

Doceniają nas między innymi:

Mieszko
Mieszko
18/04/2024
Polecam, pełen profesjonalizm i zaangażowanie na każdym etapie współpracy. Efekty szybko zauważalne. Ponadto wszystko się odbywa w miłej i przyjaznej atmosferze a przy okazji Sebastian zaraża optymizmem.
Agnieszka Babicka
Agnieszka Babicka
04/04/2024
Szybko, sprawnie, profesjonalnie. Polecam szczególnie zapracowanym:)
Marta Mucha
Marta Mucha
25/03/2024
Serdecznie polecam! Niesamowicie zaskakujące rozwiązania!!!!
Monika Kapelewska
Monika Kapelewska
29/02/2024
Pełen profesjonalizm, pomoc, wsparcie, zrozumienie i genialne pomysły dla rozwoju biznesu- można chcieć czegoś więcej? Polecam!!
Elžbieta Palkevič
Elžbieta Palkevič
07/12/2023
My recommendations! Sebastian is not just a professional; he's an open-minded expert who excels at his job.
Patrycja Grochowska
Patrycja Grochowska
05/12/2023
Polecam z całego serca! Bardzo profesjonalne porady, miła atmosfera
A
A
29/11/2023
Miałem przyjemność współpracować z Hi DESIGN przy tworzeniu sklepu internetowego artemwatch.pl i muszę powiedzieć, że doświadczenie to przekroczyło wszelkie oczekiwania. Jako dumny właściciel ArtemWatch powierzyłem zadanie przekształcenia istoty naszej marki w cyfrowe arcydzieło firmie Hi DESIGN - i zrobili to doskonale. Od początkowej konsultacji do finalnej implementacji Hi DESIGN wykazało poziom profesjonalizmu i kreatywności, który rzeczywiście ich wyróżnia. Ich zespół nie tylko zrozumiał naszą wizję, ale ją podniósł, uchwycając ponadczasową elegancję i precyzję, które definiują ArtemWatch.
Katarzyna Kołbuś
Katarzyna Kołbuś
27/10/2023
Gorąco polecam. Mój projekt zrealizowany na tip-top, a nawet lepiej, niż założyłam. Zaangażowanie i profesjonalizm na najwyższym poziomie.
Роман Горайський
Роман Горайський
16/10/2023
Sebastian jest otwartą i przyjemną osobą do rozmowy. Więc nasza współpraca od razu układała się dobrze. Tylko najlepsze emocje. Z przyjemnością polecam HiDesign.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się nim: