Czy fotografia biznesowa jest konieczna do promocji Twojego biznesu?
Strona www, logo, dobry tekst – wszystko masz zapięte na ostatni guzik, startujesz ze swoim biznesem. Przeglądasz stronę przed samą publikacją i czujesz, że czegoś brakuje… Chciałbyś osobiście, ze szczerym, budzącym zaufanie uśmiechem opowiedzieć swojemu klientowi historię Twojej marki i przekonać go, że dokonuje najlepszego wyboru.
Ale nie możesz…
Czy rzeczywiście?
Możesz – i to jeszcze w najlepszy z możliwych sposobów!
Nie do końca bezpośrednio, ale z pewnością z pełnym zaangażowaniem i szczerością budzącą zaufanie.
Jak?
Za pomocą fotografii biznesowej.
W naszym artykule przeczytasz:
- Portret biznesowy – pokaż twarz swojej marki
- Fotografia biznesowa – zdradź co się dzieje za kulisami
- Fotografia produktowa – niech Twój produkt stanie się łakomym kąskiem
Portret biznesowy – pokaż twarz swojej marki
Nie od dzisiaj wiadomo, że obraz jest niezwykle silnym czynnikiem angażującym klienta podczas podejmowania decyzji zakupowych, ale warto pamiętać, że nie dotyczy to tylko zdjęć produktów. Gdy nie mamy możliwości bezpośredniego kontaktu face to face, to zdjęcie właściciela marki, osób odpowiedzialnych za rozwój danego projektu, kogoś, kto pociąga za firmowe sznurki mają ogromne znaczenie.
Jeden dobrze uchwycony moment – profesjonalnie wykonany kadr opowie o nas klientowi o wiele więcej niż same słowa.
Czytając historię naszej firmy, będzie wiedział, kto mu ją opowiada.
Kto zarywał noce dopracowując detale podczas renowacji komody.
Kto przemierzał cały świat w poszukiwaniu idealnych ziaren kawy.
Kogo fartuch jest oprószony mąka, gdy przygotowuje tort na wyjątkowe okazje.
Dlatego fotografia biznesowa ma taką moc. Bo ona dopełnia naszą historię.
Szukasz wsparcia? Sprawdź to:
Do lamusa odeszły już wykrochmalone kołnierzyki, zacięta „profesjonalna” mina i wszechogarniający chłód przenikający odbiorcę po jednym rzuceniu okiem.Dzisiejsze zdjęcia pokazują, że po drugiej stronie stoi prawdziwy człowiek, który z zamiłowaniem wykonuje swoją pracę. Prawdziwość takich obrazów pozwala na zbudowanie relacji z klientem opartej na zaufaniu i szczerości, a to wielki krok na drodze do sukcesu marki.
Fotografia biznesowa – zdradź co się dzieje za kulisami
Poza obrazem uwagę klienta przyciąga ruch, nawet jeśli jest zamrożony w kadrze wyobraźnia dopowiada resztę. Dlatego warto wzbogacić responsywną stronę www (więcej na temat nowoczesnych stron internetowych znajdziesz TUTAJ), czy posty w social mediach chwilami, gdy Twój team pracuje na pełnych obrotach.
Pokaż, co się dzieje, zanim gotowy produkt lub usługa trafią do klienta. Pozwól mu zobaczyć zaangażowanie zespołu na każdym etapie pracy, to jak świetnie się dogadują i to, że im zależy. Pokaż ich emocje!Zdradzanie takich małych tajemnic przybliży Twoją firmę klientowi. Zyska ona w jego oczach obraz przyjaznej i takiej, którą tworzą ludzie z krwi i kości. A co najważniejsze, to kolejny krok do budowania relacji, która będzie miała znaczenie podczas podejmowania decyzji o zakupie produktu lub skorzystania z usługi.
Fotografia produktowa – niech Twój produkt stanie się łakomym kąskiem
Choć „dobre” zdjęcia produktów lub te obrazujące nasze usługi wydają się podstawą funkcjonowania biznesu internetowego wciąż wiele osób nie docenia ich roli. A przecież profesjonalne zdjęcie to świetny sprzedawca.
Dlaczego?
Ponieważ obraz oddziałuje na nasze zmysły. Estetycznie wykonane zdjęcie w odpowiedniej aranżacji, ukazujące zalety produktu ma zrekompensować klientowi brak odbioru niezbędnych informacji za pomocą innych zmysłów.
Dotknij…
Ukazanie detali produktu, szczegółów faktury, oddanie za pomocą odpowiedniego kadru miękkości tkaniny lub jej wytrzymałości to informacje, które klient uzyskałby za pomocą dotyku.
Poczuj…
Elementy drewna, sosnowych gałęzi lub kwiaty dla naszego mózgu staną się wskazówką zapachową, a rozbryzgujące się fale przywołują wspomnienie delikatnej morskiej bryzy.
Posmakuj…
Błyszczące, dojrzałe owoce, ich części z kroplami soku czy piękne kompozycje na talerzach sprawiają, że nasze ślinianki zaczynają intensywniej pracować.
A to tylko niektóre zabiegi dzięki, którym możemy przybliżyć to, co oferujemy naszym klientom.