Twój adres e-mail to...
...łakomy kąsek dla botów 🤖
Chronimy go tak, by klienci mogli klikać i pisać, a roboty spamujące widziały tylko ścianę kodu.
teraz 50% taniej!
Chronimy go tak, by klienci mogli klikać i pisać, a roboty spamujące widziały tylko ścianę kodu.
teraz 50% taniej!
Allegro dla wielu samodzielnych przedsiębiorców wydaje się lepszym rozwiązaniem niż prowadzenie własnego sklepu internetowego.
Przecież to takie proste – wystawiasz swoje produkty lub usługi w jednym z największych e-marketów (marketplace) w Polsce. Korzyści mnożą się lawinowo, zacierasz ręce i rozkoszujesz się muzyką brzęczących monet w Twoim koszyku.
Ale czy na pewno?
Odpowiedzi na pytanie: „jak obniżyć koszty allegro?” poszukamy w tym artykule i przyjrzymy się:
Gotowy?
Świetnie!
Przed Tobą dobry artykuł „z mięchem”!
Na tapet bierzemy Artem Watch sklep z ekskluzywnymi zegarkami.
Klient przyszedł do nas z problemem niewspółmiernych kosztów (związanych m.in. ze sprzedażą na platformie) do zysków. Czyli z klasyczną bolączką współczesnego przedsiębiorcy.
Pierwszą jego myślą była optymalizacja działań marketingowych, tak aby
Pochyliliśmy się nad danymi dotyczącymi Artem Watch i po szczegółowej analizie stało się dla nas jasne, że priorytetem jest nie tyle zwiększenie zysków, ile zwiększenie zysków i maksymalna redukcja kosztów. Stworzyliśmy plan działań na najbliższy rok i przestawiliśmy swój pomysł klientowi.
Jakież było zdziwienie na jego twarzy, gdy zamiast kroków w zakresie optymalizacji dostał od nas propozycję zbudowania własnego sklepu internetowego.
Tak!
Bilans zysków i strat (również tych emocjonalnych) pokazał nam jasno – w tej branży, i dla takiego produktu – klasa premium – sprzedaż za pomocą Allegro nie była najlepszym wyborem. Oczywiście klient początkowo nie był zachwycony, wizja totalnej rewolucji nie przypadła mu do gustu, ale z siłą argumentów nie miał szans.
Siłą argumentów.
W skrócie – pokazaliśmy mu bardzo konkretny bilans zysków i start, a nieco szerzej – rozpatrzyliśmy podstawowe różnice między sprzedażą na Allegro a we własnym e-sklepie.
Główne przedstawiamy poniżej.
Własny sklep internetowy daje:
Marketplace (platforma zakupowa):
Własny sklep internetowy:
Marketplace (platforma zakupowa):
Własny sklep internetowy:
Marketplace (platforma zakupowa):
Jak sam widzisz, już te kilka podstawowych zagadnień pokazuje jasno, jak duże są różnice między sprzedażą na Allegro a prowadzeniem własnego sklepu internetowego.
Nasz klient zgodził się z użytą argumentacją i tak powstał sklep internetowy: artemwatch.pl, którego kluczową rolą jest dywersyfikacja kanałów sprzedaży i docelowo obniżenie kosztów jej obsługi. Warto dodać, że zlecenie stworzenia tego sklepu zrealizowaliśmy w ciągu 30-stu dni – to było naprawdę ekspresowe tempo!
Tę potyczkę bezapelacyjnie wygrywa własny e-sklep. Fakt – oba rozwiązania wymagają inwestycji w widoczność oraz promocję, jednak jesteśmy zdania, że inwestując we własny i trwały projekt nie przepalamy kasy. Po prostu. W tym miejscu warto przypomnieć, że widoczność na marketplace również wymaga płatnych „Adsów”…
A jak u Ciebie?
Masz e-sklep, czy sprzedajesz na Allegro?
A może miałbyś ochotę na biznesową wolność, pełną kontrolę nad finansami i powiększające się grono lojalnych klientów?
Napisz, zadzwoń, pozwól nam siebie zaskoczyć…
i przekonaj się, jak Artem Watch, że warto!
Twój sklep to Twoje zasady, w których to właśnie Ty decydujesz o wystroju, narzędziach komunikacji, szyldzie oraz doborze partnerów (np. firmy kurierskie).