Jak obniżyć koszty Allegro?

Koszty Allegro wciąż rosną? Obniż je prosto i skutecznie!

Allegro dla wielu samodzielnych przedsiębiorców wydaje się lepszym rozwiązaniem niż prowadzenie własnego sklepu internetowego.

Przecież to takie proste – wystawiasz swoje produkty lub usługi w jednym z największych e-marketów (marketplace) w Polsce. Korzyści mnożą się lawinowo, zacierasz ręce i rozkoszujesz się muzyką brzęczących monet w Twoim koszyku.

Ale czy na pewno? 

Odpowiedzi na pytanie: „jak obniżyć koszty allegro?” poszukamy w tym artykule i przyjrzymy się:

  • dlaczego warto założyć własny sklep internetowy, zamiast sprzedawać na Allegro
  • różnicom między sprzedażą na Allegro, a we własnym e-sklepie na podstawie case study jednego z naszych klientów.

Gotowy?

Świetnie!

Przed Tobą dobry artykuł „z mięchem”!

Na tapet bierzemy Artem Watch sklep z ekskluzywnymi zegarkami.

Klient przyszedł do nas z problemem niewspółmiernych kosztów (związanych m.in. ze sprzedażą na platformie) do zysków. Czyli z klasyczną bolączką współczesnego przedsiębiorcy.

Pierwszą jego myślą była optymalizacja działań marketingowych, tak aby

  • podnieść sprzedaż
  • zwiększyć widoczność oferty (może przy wykorzystaniu innych kanałów komunikacji). 
jak obniżyć koszty allegro?

Pochyliliśmy się nad danymi dotyczącymi Artem Watch i po szczegółowej analizie stało się dla nas jasne, że priorytetem jest nie tyle zwiększenie zysków, ile zwiększenie zysków i maksymalna redukcja kosztów. Stworzyliśmy plan działań na najbliższy rok i przestawiliśmy swój pomysł klientowi.

Jakież było zdziwienie na jego twarzy, gdy zamiast kroków w zakresie optymalizacji dostał od nas propozycję zbudowania własnego sklepu internetowego.

Tak!

Bilans zysków i strat (również tych emocjonalnych) pokazał nam jasno – w tej branży, i dla takiego produktu – klasa premium – sprzedaż za pomocą Allegro nie była najlepszym wyborem. Oczywiście klient początkowo nie był zachwycony, wizja totalnej rewolucji nie przypadła mu do gustu, ale z siłą argumentów nie miał szans.


Szukasz wsparcia? Sprawdź to:


Jak przekonaliśmy klienta, że warto założyć i rozwijać własny sklep internetowy?

Siłą argumentów.

W skrócie – pokazaliśmy mu bardzo konkretny bilans zysków i start, a nieco szerzej – rozpatrzyliśmy podstawowe różnice między sprzedażą na Allegro a we własnym e-sklepie. 

Główne przedstawiamy poniżej.

Kwestia 1 – Rozwój marki 

Własny sklep internetowy daje:

  • możliwość pełnej kontroli wizualnego przekazu marki
  • całkowitą kontrolę nad graficznym wyglądem www 
  • szansę stworzenia strony idealnie zaadresowanej do grupy odbiorców pod względem funkcjonalności
  • możliwość kierowania procesem budowania relacji z klientem.

Marketplace (platforma zakupowa):

  • oferuje gotowe szablony
  • uniemożliwia indywidualizację sklepu
  • utrudnia proste dotarcie do klienta.
agencja reklamowa, marketingowa, kreatywna wroclaw

Kwestia 2 – Budowanie relacji zakupowych

Własny sklep internetowy:

  • pozwala na kreowanie przekazu do konkretnego adresata
  • umożliwia stworzenie przestrzeni na to, by dać klientowi „więcej” 
  • otwiera na wykorzystanie innych kanałów komunikacji
  • jest świetnym miejsce do zbierania szczerego i przydatnego feedbacku.

Marketplace (platforma zakupowa):

  • sprzedający dryfuje po oceanie klientów, którzy w większości nie są jego grupą docelową
  • kryteria wyboru to: cena i opinie o wątpliwej rzetelności
  • klient nie buduje relacji zakupowej, ponieważ sprzedający ma nikłe szanse na jej podtrzymanie za pomocą Allegro..
jak obnizyc koszty allegro 2

Kwestia 3 Kontrola nad finansami

Własny sklep internetowy:

  • możliwość ustalania własnej polityki cenowej
  • pełna kontrola kosztów
  • brak zależności od jednego dostawcy usług związanych z prowadzeniem e-skelpu
  • określenie działań marketingowych i ich swobodna fluktuacja
  • elastyczność w opracowywaniu strategii biznesowych
  • brak konkurencji na stronie.

Marketplace (platforma zakupowa):

  • początkowe, niskie koszty zmieniają się wraz z polityką platformy, na co sprzedający nie ma wpływu
  • prowizja i dodatkowe koszty
  • uzależnienie od zasad i regulaminów.

Jak sam widzisz, już te kilka podstawowych zagadnień pokazuje jasno, jak duże są różnice między sprzedażą na Allegro a prowadzeniem własnego sklepu internetowego.

Jak obniżyć koszty Allegro? Podsumowanie.

Nasz klient zgodził się z użytą argumentacją i tak powstał sklep internetowy: artemwatch.pl, którego kluczową rolą jest dywersyfikacja kanałów sprzedaży i docelowo obniżenie kosztów jej obsługi. Warto dodać, że zlecenie stworzenia tego sklepu zrealizowaliśmy w ciągu 30-stu dni – to było naprawdę ekspresowe tempo!

Opinia Klienta, właściciela Artem Watch:
wlasny sklep internetowy opinie

Skoro wiemy, dlaczego to ważne, co możemy zrobić?

Tę potyczkę bezapelacyjnie wygrywa własny e-sklep. Fakt – oba rozwiązania wymagają inwestycji w widoczność oraz promocję, jednak jesteśmy zdania, że inwestując we własny i trwały projekt nie przepalamy kasy. Po prostu. W tym miejscu warto przypomnieć, że widoczność na marketplace również wymaga płatnych „Adsów”…

A jak u Ciebie?

Masz e-sklep, czy sprzedajesz na Allegro?

A może miałbyś ochotę na biznesową wolność, pełną kontrolę nad finansami i powiększające się grono lojalnych klientów?

Napisz, zadzwoń, pozwól nam siebie zaskoczyć…

i przekonaj się, jak Artem Watch, że warto!


Twój sklep to Twoje zasady, w których to właśnie Ty decydujesz o wystroju, narzędziach komunikacji, szyldzie oraz doborze partnerów (np. firmy kurierskie).

Ty również możesz mieć swój e-sklep!

agencja kreatywna Wrocław - reklama i marketing all in one
CONTENT MARKETING
STRONY INTERNETOWE
KONSULTACJE ONLINE

Doceniają nas między innymi:

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się nim: