Koszty Allegro wciąż rosną? Obniż je prosto i skutecznie!
Allegro dla wielu samodzielnych przedsiębiorców wydaje się lepszym rozwiązaniem niż prowadzenie własnego sklepu internetowego.
Przecież to takie proste – wystawiasz swoje produkty lub usługi w jednym z największych e-marketów (marketplace) w Polsce. Korzyści mnożą się lawinowo, zacierasz ręce i rozkoszujesz się muzyką brzęczących monet w Twoim koszyku.
Ale czy na pewno?
Odpowiedzi na pytanie: „jak obniżyć koszty allegro?” poszukamy w tym artykule i przyjrzymy się:
- dlaczego warto założyć własny sklep internetowy, zamiast sprzedawać na Allegro
- różnicom między sprzedażą na Allegro, a we własnym e-sklepie na podstawie case study jednego z naszych klientów.
Gotowy?
Świetnie!
Przed Tobą dobry artykuł „z mięchem”!
Na tapet bierzemy Artem Watch sklep z ekskluzywnymi zegarkami.
Klient przyszedł do nas z problemem niewspółmiernych kosztów (związanych m.in. ze sprzedażą na platformie) do zysków. Czyli z klasyczną bolączką współczesnego przedsiębiorcy.
Pierwszą jego myślą była optymalizacja działań marketingowych, tak aby
- podnieść sprzedaż
- zwiększyć widoczność oferty (może przy wykorzystaniu innych kanałów komunikacji).
Pochyliliśmy się nad danymi dotyczącymi Artem Watch i po szczegółowej analizie stało się dla nas jasne, że priorytetem jest nie tyle zwiększenie zysków, ile zwiększenie zysków i maksymalna redukcja kosztów. Stworzyliśmy plan działań na najbliższy rok i przestawiliśmy swój pomysł klientowi.
Jakież było zdziwienie na jego twarzy, gdy zamiast kroków w zakresie optymalizacji dostał od nas propozycję zbudowania własnego sklepu internetowego.
Tak!
Bilans zysków i strat (również tych emocjonalnych) pokazał nam jasno – w tej branży, i dla takiego produktu – klasa premium – sprzedaż za pomocą Allegro nie była najlepszym wyborem. Oczywiście klient początkowo nie był zachwycony, wizja totalnej rewolucji nie przypadła mu do gustu, ale z siłą argumentów nie miał szans.
Szukasz wsparcia? Sprawdź to:
Jak przekonaliśmy klienta, że warto założyć i rozwijać własny sklep internetowy?
Siłą argumentów.
W skrócie – pokazaliśmy mu bardzo konkretny bilans zysków i start, a nieco szerzej – rozpatrzyliśmy podstawowe różnice między sprzedażą na Allegro a we własnym e-sklepie.
Główne przedstawiamy poniżej.
Kwestia 1 – Rozwój marki
Własny sklep internetowy daje:
- możliwość pełnej kontroli wizualnego przekazu marki
- całkowitą kontrolę nad graficznym wyglądem www
- szansę stworzenia strony idealnie zaadresowanej do grupy odbiorców pod względem funkcjonalności
- możliwość kierowania procesem budowania relacji z klientem.
Marketplace (platforma zakupowa):
- oferuje gotowe szablony
- uniemożliwia indywidualizację sklepu
- utrudnia proste dotarcie do klienta.
Kwestia 2 – Budowanie relacji zakupowych
Własny sklep internetowy:
- pozwala na kreowanie przekazu do konkretnego adresata
- umożliwia stworzenie przestrzeni na to, by dać klientowi „więcej”
- otwiera na wykorzystanie innych kanałów komunikacji
- jest świetnym miejsce do zbierania szczerego i przydatnego feedbacku.
Marketplace (platforma zakupowa):
- sprzedający dryfuje po oceanie klientów, którzy w większości nie są jego grupą docelową
- kryteria wyboru to: cena i opinie o wątpliwej rzetelności
- klient nie buduje relacji zakupowej, ponieważ sprzedający ma nikłe szanse na jej podtrzymanie za pomocą Allegro..
Kwestia 3 Kontrola nad finansami
Własny sklep internetowy:
- możliwość ustalania własnej polityki cenowej
- pełna kontrola kosztów
- brak zależności od jednego dostawcy usług związanych z prowadzeniem e-skelpu
- określenie działań marketingowych i ich swobodna fluktuacja
- elastyczność w opracowywaniu strategii biznesowych
- brak konkurencji na stronie.
Marketplace (platforma zakupowa):
- początkowe, niskie koszty zmieniają się wraz z polityką platformy, na co sprzedający nie ma wpływu
- prowizja i dodatkowe koszty
- uzależnienie od zasad i regulaminów.
Jak sam widzisz, już te kilka podstawowych zagadnień pokazuje jasno, jak duże są różnice między sprzedażą na Allegro a prowadzeniem własnego sklepu internetowego.
Jak obniżyć koszty Allegro? Podsumowanie.
Nasz klient zgodził się z użytą argumentacją i tak powstał sklep internetowy: artemwatch.pl, którego kluczową rolą jest dywersyfikacja kanałów sprzedaży i docelowo obniżenie kosztów jej obsługi. Warto dodać, że zlecenie stworzenia tego sklepu zrealizowaliśmy w ciągu 30-stu dni – to było naprawdę ekspresowe tempo!
Opinia Klienta, właściciela Artem Watch:
Skoro wiemy, dlaczego to ważne, co możemy zrobić?
Tę potyczkę bezapelacyjnie wygrywa własny e-sklep. Fakt – oba rozwiązania wymagają inwestycji w widoczność oraz promocję, jednak jesteśmy zdania, że inwestując we własny i trwały projekt nie przepalamy kasy. Po prostu. W tym miejscu warto przypomnieć, że widoczność na marketplace również wymaga płatnych „Adsów”…
A jak u Ciebie?
Masz e-sklep, czy sprzedajesz na Allegro?
A może miałbyś ochotę na biznesową wolność, pełną kontrolę nad finansami i powiększające się grono lojalnych klientów?
Napisz, zadzwoń, pozwól nam siebie zaskoczyć…
i przekonaj się, jak Artem Watch, że warto!
Twój sklep to Twoje zasady, w których to właśnie Ty decydujesz o wystroju, narzędziach komunikacji, szyldzie oraz doborze partnerów (np. firmy kurierskie).