Jak poprawić konwersję www, czyli automatyzacja lejka sprzedażowego.

Jak poprawić konwersję www, czyli automatyzacja lejka sprzedażowego.

Jak dobrze zaprojektować działania, by zmaksymalizować konwersję strony www i zaoszczędzić czas? Z pewnością poprzez idealny duet – automatyzację i lejek sprzedażowy. 

Jak to zrobić? 

Po odpowiedź zapraszam do kolejnego hi-designowego case study – tym razem rzecz będzie się działa z polityką w tle, jednak na pierwszy plan wysuwa się kreatywność i dobrze zaprojektowana strategia marketingowa.

O czym przeczytasz w naszym artykule?

  • Opowiem, czym jest lejek sprzedażowy i jak go wykorzystać na stronie
  • Pokażę Ci zalety automatyzacji zadań

Lejek sprzedażowy plus automatyzacja…, ale jak to się właściwie zaczęło?

Anna Sobolak – ówczesna kandydatka na posłankę do Sejmu X Kadencji – zgłosiła się do nas z prośbą o pomoc. Zależało Jej na tym, by ze swoim – skądinąd świetnym programem – dotrzeć do większej liczby odbiorców. Działała z sukcesem lokalnie, ale jak wiadomo – by mogła coś zmienić – musiała sięgnąć wyżej. Jedyną opcją było zostanie posłanką. Niestety czasu mieliśmy niewiele.

Wysłuchaliśmy Jej pomysłów, planów i…

Anna Sobolak w Hi DESIGN

przystąpiliśmy do szczegółowej analizy i budowania strategii marketingowej.

Tak!

Odłożyliśmy na bok wątek polityczny i skupiliśmy się na:

  • grupie docelowej
  • opracowaniu poszczególnych etapów działań związanych ze wzrostem konwersji na stronie przyszłej posłanki
  • stworzeniu elementów zautomatyzowanego lejka sprzedażowego.

Co zrobiliśmy?

krok 1 – audyt

Postanowiliśmy pójść na całość i spuściliśmy ze smyczy wygłodniałe psy naszej kreatywności. Wykorzystaliśmy zamęt wokół referendum.

Stworzyliśmy intrygującą stronę www.referendumobywatelskie.pl i umieściliśmy tam pytania, które w rzeczywistości były odpowiedzią na te postawione w referendum ówczesnego rządu

Na tym etapie postanowiliśmy wykorzystać automatyzację klasycznych mechanizmów sprzedaży.

Z pewnością zastanawiasz się…

jak można wykorzystać lejek sprzedażowy do tak niekonwencjonalnych działań?

Zanim jednak odpowiem na to pytanie, przybliżę idee działania lejka sprzedażowego. 

To narzędzie, działające podobnie, jak nić Ariadny, z tą różnicą, że nie mamy tu ani labiryntu, ani okrutnego Minotaura. Mamy za to celowe prowadzenie klienta od obudzenia świadomości zakupowej, poprzez realizację zakupu i na działaniach posprzedażowych skończywszy.

Główne etapy leju sprzedażowego to:

  • obudzenie świadomości na temat istnienia usługi, produktu lub marki
  • dostarczanie informacji, które pomogą w głębszym poznaniu oferty 
  • klient rozważa, czy oferta spełnia jego potrzeby (poszukiwanie dodatkowych informacji – oferowanie treści edukacyjnych, webinarów, case studies)
  • intencja – produkt w koszyku – komunikacja skierowana bezpośrednio do klienta, np. poprzez e-mail marketing czy retargeting
  • ocena przed dokonaniem zakupu – świetna przestrzeń na dodatkowe informacje, rabaty, czy ekskluzywne oferty, aby przekonać klienta do zakupu.
  • zakup – proces zakupowy musi być prosty i jak najmniej stresujący dla klienta
  • opieka posprzedażowa
automatyzcje plus lejek mark

Wracając do naszego case study – jak zastosowaliśmy to narzędzie w połączeniu z sytuacją pani Anny? Oczywiście naszą intencją nie była sprzedaż, chcieliśmy wzbudzić zainteresowania i sympatię dla przyszłej pani poseł na tyle, aby zdobyć potencjalnego wyborcę.

Świadomość w została już obudzona – cała Polska żyła wyborami – trzeba było tylko zapewnić wyborcy dostęp do odpowiednich informacji, by następnie płynnie już przeszedł przez kolejne etapy. Wykorzystaliśmy, jak już wspomniano mieloną w przestrzeni informacyjnej akcjęreferendum. Osoby, które trafiały na stronę i oddawały głos, zostawały przekierowane na wyniki referendum obywatelskiego. Po zapoznaniu się z wynikami bezpośrednio na www p. Anny, mogły zdobyć wszelkie potrzebne informacje, które pomagały im w podjęciu decyzji wyborczej.

krok 2 – efekty

Pani Anna Sobolak została posłanką na Sejm X Kadencji. 

Dlaczego automatyzacja jest ważnym elementem strategii zwieńczonej sukcesem?

Automatyzacja pozwala na ogromną oszczędność czasu oraz elastyczność w powtarzalności działań, na wielu płaszczyznach i to na bieżąco. A to przekłada się bezpośrednio na wzrost konwersji.


Szukasz wsparcia? Sprawdź to:


Co można zautomatyzować, aby zyskać więcej czasu na inne zadania? Oto lista działań:

  1. Analiza zachowań użytkowników na stronie – dzięki temu możemy zwiększyć zaangażowanie i skuteczność sprzedaży poprzez stworzenie odpowiednich treści. 
  2. E-mail marketing – personalizacjia wiadomości i powiadomień na podstawie zachowań na stronie, to wzrost lojalności klientów.
  3. Wykorzystanie chatbotów i wirtualnych asystentów do szybkiego reagowania na pytania i problemy klientów.
  4. Optymalizacja stron, przeprowadzanie testów A/B – wprowadzanie zmian poprawiających user friendly oraz wydajność strony.

Wykorzystaliśmy automatyzację pracując nad projektem dla p. Anny Sobolak. Według naszych narzędzi analitycznych, dzięki strategii opracowanej przez Hi-Design kandydatka uzyskała dodatkowo około 500 głosów! Wynik ten był wyższy od kolejnej osoby z listy Koalicji o 450 głosów. Cel został zrealizowany!

dobra agencja reklamowa wroclaw hi design

Nie wiesz, jak poprawić konwersję na swojej www?

Napisz do nas! 

Dla HI-Design  sky is the limit…

Jednak nie musisz robić tego sam – jeśli brakuje Ci wiedzy, czasu lub umiejętności – umów się, jak Piotr, na konsultację do naszego specjalisty Sebastiana!


Ty również możesz osiągać więcej!

agencja kreatywna Wrocław - reklama i marketing all in one
CONTENT MARKETING
STRONY INTERNETOWE
KONSULTACJE ONLINE

Doceniają nas między innymi:

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się nim: