Nie: „czy warto zlecać zadania” – tylko: dlaczego WARTO korzystać z ekspertów zewnętrznych.
Współczesny przedsiębiorca wciąż wielu z nas kojarzy się z człowiekiem orkiestrą – pracuje 24/7, jest wszechobecny i za wszystko odpowiedzialny.
Dodatkowo, co wynika z niekończącego się zakresu jego obowiązków, zna się na wszystkim, ba! w każdej dziedzinie jest specjalistą.
Na szczęście taki model zarządzania odchodzi już do lamusa. Jako właściciele mniejszych lub większych firm zaczynamy doceniać nie tylko wygodę zlecania zadań wyspecjalizowanym firmom zewnętrznym, ale również wysoki poziom świadczonych przez nie usług.
Jak ktoś jest do wszystkiego to jest do niczego
Nie da się na dłuższą metę wszystkim samodzielnie zawiadywać. Wraz z rozwojem marki wzrasta ilość obowiązków, którym musimy podołać. Powoli nasz zespół zaczyna się powiększać, a my nabieramy wprawy w efektywnym zarządzaniu nie tylko naszą firmą, ale również finansami.
Chyba że sytuacja przedstawia się inaczej.
Wielu przedsiębiorców, szczególnie tych, którzy zbudowali swoją firmę od zera, dbając o nią na każdym etapie rozwoju i poświęcając jej każdą wolną chwilę, nie potrafi wypuścić pewnych procesów z rąk. To całkiem naturalne, ale niestety na dłuższą metę nieefektywne i nierozwojowe dla marki.
Dlaczego?
Ponieważ nadmiar obowiązków, w większości z całkiem obcych nam dziedzin, nie tylko przysłania pierwotny cel, ale prowadzi do frustracji, przemęczenia a na koniec wypalenia zawodowego. I tak własna firma, która miała być spełnieniem naszych marzeń i okazją do rozwinięcia skrzydeł, sukcesywnie nam je podcina.
Outsourcing – pozwól działać ekspertom
Delegowanie zadań zewnętrznym firmom specjalizującym się w określonych dziedzinach jest idealnym rozwiązaniem, które w krótkim czasie przyniesie Ci wiele korzyści:
- oszczędność czasu – nie będziesz musiał poświęcać kolejnych godzin i dni na szkolenia czy samodzielne zgłębianie tematu oraz na poprawę błędów wynikających z braku doświadczenia
- mniejsze koszty – kwota zlecenia zadania profesjonalistom z pewnością będzie niższa niż ta związana ze szkoleniem, zakupem sprzętu czy utworzeniem etatu
- koncentracja na celu i optymalizacja działań – zlecanie zadań firmie zewnętrznej pozwala na skupienie się na istotnych kwestiach, w których czujesz się specjalistą i od których zależy dobre funkcjonowanie Twojego biznesu
- komfort i spokój – „wolna głowa” to kolejna zaleta delegowanie zadań na zewnątrz.
Szukasz wsparcia? Sprawdź to:
Tak naprawdę możemy delegować zadania na zewnątrz nie tylko w zakresie księgowości, HR, logistyki czy IT możliwości zlecania zadań zewnętrznym firmom są wręcz nieograniczone.
Rób swoje – my zadbamy o to, aby dowiedział się o tym świat
Odpowiednio opracowana strategia promocyjna i marketingowa to podstawa dobrego biznesowego funkcjonowania. Jednak nie musisz samodzielnie zgłębiać technik czarowania w social mediach, pisania oryginalnych tekstów na stronę www, czy prowadzenia interesującego bloga.
Warto również na tej płaszczyźnie sięgnąć po usługi specjalistów oszczędzając tym samym czas i wydatki.
W jakich obszarach wsparcie agencji kreatywnej będzie dobrym rozwiązaniem?
- Strona www
- stworzenie nowoczesnej i responsywnej www
- audyt oraz optymalizacja strony
- pozycjonowanie.
- Strategia marketingowo – PR-owa, czyli działania, które zwiększą grono Twoich odbiorców i sprzedaż:
- tworzenie i zarządzanie tekstami na stronach www, przygotowywanie treści na portale społecznościowe, kampanie reklamowe, e-booki, newslettery itp.
- stworzenie spójnej oprawy graficznej marki z wykorzystaniem profesjonalnej fotografii biznesowej i produktowej
- reklama outdoorowa.
Czy warto zlecać zadania wyspecjalizowanym podmiotom i/lub ekspertom – naszym zdaniem TAK, a czy Ciebie powyżej wymienione argumenty „za” przekonały? Daj proszę znać w komentarzu.