Jak poprawić konwersję www, czyli automatyzacja lejka sprzedażowego.
Jak dobrze zaprojektować działania, by zmaksymalizować konwersję strony www i zaoszczędzić czas? Z pewnością poprzez idealny duet – automatyzację i lejek sprzedażowy.
Jak to zrobić?
Po odpowiedź zapraszam do kolejnego hi-designowego case study – tym razem rzecz będzie się działa z polityką w tle, jednak na pierwszy plan wysuwa się kreatywność i dobrze zaprojektowana strategia marketingowa.
O czym przeczytasz w naszym artykule?
- Opowiem, czym jest lejek sprzedażowy i jak go wykorzystać na stronie
- Pokażę Ci zalety automatyzacji zadań
Lejek sprzedażowy plus automatyzacja…, ale jak to się właściwie zaczęło?
Anna Sobolak – ówczesna kandydatka na posłankę do Sejmu X Kadencji – zgłosiła się do nas z prośbą o pomoc. Zależało Jej na tym, by ze swoim – skądinąd świetnym programem – dotrzeć do większej liczby odbiorców. Działała z sukcesem lokalnie, ale jak wiadomo – by mogła coś zmienić – musiała sięgnąć wyżej. Jedyną opcją było zostanie posłanką. Niestety czasu mieliśmy niewiele.
Wysłuchaliśmy Jej pomysłów, planów i…
…przystąpiliśmy do szczegółowej analizy i budowania strategii marketingowej.
Tak!
Odłożyliśmy na bok wątek polityczny i skupiliśmy się na:
- grupie docelowej
- opracowaniu poszczególnych etapów działań związanych ze wzrostem konwersji na stronie przyszłej posłanki
- stworzeniu elementów zautomatyzowanego lejka sprzedażowego.
Co zrobiliśmy?
krok 1 – audyt
Postanowiliśmy pójść na całość i spuściliśmy ze smyczy wygłodniałe psy naszej kreatywności. Wykorzystaliśmy zamęt wokół referendum.
Stworzyliśmy intrygującą stronę www.referendumobywatelskie.pl i umieściliśmy tam pytania, które w rzeczywistości były odpowiedzią na te postawione w referendum ówczesnego rządu
Na tym etapie postanowiliśmy wykorzystać automatyzację klasycznych mechanizmów sprzedaży.
Z pewnością zastanawiasz się…
jak można wykorzystać lejek sprzedażowy do tak niekonwencjonalnych działań?
Zanim jednak odpowiem na to pytanie, przybliżę idee działania lejka sprzedażowego.
To narzędzie, działające podobnie, jak nić Ariadny, z tą różnicą, że nie mamy tu ani labiryntu, ani okrutnego Minotaura. Mamy za to celowe prowadzenie klienta od obudzenia świadomości zakupowej, poprzez realizację zakupu i na działaniach posprzedażowych skończywszy.
Główne etapy leju sprzedażowego to:
- obudzenie świadomości na temat istnienia usługi, produktu lub marki
- dostarczanie informacji, które pomogą w głębszym poznaniu oferty
- klient rozważa, czy oferta spełnia jego potrzeby (poszukiwanie dodatkowych informacji – oferowanie treści edukacyjnych, webinarów, case studies)
- intencja – produkt w koszyku – komunikacja skierowana bezpośrednio do klienta, np. poprzez e-mail marketing czy retargeting
- ocena przed dokonaniem zakupu – świetna przestrzeń na dodatkowe informacje, rabaty, czy ekskluzywne oferty, aby przekonać klienta do zakupu.
- zakup – proces zakupowy musi być prosty i jak najmniej stresujący dla klienta
- opieka posprzedażowa
Wracając do naszego case study – jak zastosowaliśmy to narzędzie w połączeniu z sytuacją pani Anny? Oczywiście naszą intencją nie była sprzedaż, chcieliśmy wzbudzić zainteresowania i sympatię dla przyszłej pani poseł na tyle, aby zdobyć potencjalnego wyborcę.
Świadomość w została już obudzona – cała Polska żyła wyborami – trzeba było tylko zapewnić wyborcy dostęp do odpowiednich informacji, by następnie płynnie już przeszedł przez kolejne etapy. Wykorzystaliśmy, jak już wspomniano mieloną w przestrzeni informacyjnej akcjęreferendum. Osoby, które trafiały na stronę i oddawały głos, zostawały przekierowane na wyniki referendum obywatelskiego. Po zapoznaniu się z wynikami bezpośrednio na www p. Anny, mogły zdobyć wszelkie potrzebne informacje, które pomagały im w podjęciu decyzji wyborczej.
krok 2 – efekty
Pani Anna Sobolak została posłanką na Sejm X Kadencji.
Dlaczego automatyzacja jest ważnym elementem strategii zwieńczonej sukcesem?
Automatyzacja pozwala na ogromną oszczędność czasu oraz elastyczność w powtarzalności działań, na wielu płaszczyznach i to na bieżąco. A to przekłada się bezpośrednio na wzrost konwersji.
Szukasz wsparcia? Sprawdź to:
Co można zautomatyzować, aby zyskać więcej czasu na inne zadania? Oto lista działań:
- Analiza zachowań użytkowników na stronie – dzięki temu możemy zwiększyć zaangażowanie i skuteczność sprzedaży poprzez stworzenie odpowiednich treści.
- E-mail marketing – personalizacjia wiadomości i powiadomień na podstawie zachowań na stronie, to wzrost lojalności klientów.
- Wykorzystanie chatbotów i wirtualnych asystentów do szybkiego reagowania na pytania i problemy klientów.
- Optymalizacja stron, przeprowadzanie testów A/B – wprowadzanie zmian poprawiających user friendly oraz wydajność strony.
Wykorzystaliśmy automatyzację pracując nad projektem dla p. Anny Sobolak. Według naszych narzędzi analitycznych, dzięki strategii opracowanej przez Hi-Design kandydatka uzyskała dodatkowo około 500 głosów! Wynik ten był wyższy od kolejnej osoby z listy Koalicji o 450 głosów. Cel został zrealizowany!
Nie wiesz, jak poprawić konwersję na swojej www?
Napisz do nas!
Dla HI-Design sky is the limit…
Jednak nie musisz robić tego sam – jeśli brakuje Ci wiedzy, czasu lub umiejętności – umów się, jak Piotr, na konsultację do naszego specjalisty Sebastiana!